Det allra allra första

Att läsa vissa författare är som att komma hem. Även då boken är ny är språket välkänt, som ett par ingångna skor. Vart de tar en vet man inte, men man vet känslan.
Sådana författare är sällsynta och när man hittar en bör man hålla fast vid dem mycket hårt. Glöm dem inte, låt dem inte segla iväg.

Jag har inte många; Richard Yates, Haruki Murakami, Ali Smith, Curtis Sittenfeld. Jag tänkte berätta för er om dem en dag, men inte nu. Idag är jag uppfylld av projekt, av allt jag vill skriva om här. Kanske gör jag allvar av mina idéer, kanske glömmer jag allt snart. Klart är i alla fall:

Detta är en blogg om skrivande. Om böcker, om tankar, om människor. Här skriver jag recensioner, inte boktips.

Välkommen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0